Mesafeli Satış Ön Bilgilendirme Formu
DOĞAVERA GIDA ANONİM ŞİRKETİ
MESAFELİ SATIŞ ÖN BİLGİLENDİRME FORMU
- TARAFLAR VE KONU
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun konusu “İkitelli OSB Mah. Atatürk Bulvarı Botaş İş Merkezi Blok No:102 İç Kapı No:10 Başakşehir/İstanbul” adresinde bulunan DOĞAVERA GIDA ANONİM ŞİRKETİ("SATICI") ile Satıcı’ya ait https://www.wefood.com.tr/ internet sitesinden (“İnternet Sitesi”) ürün satın alacak tüketici olan kişi (“ALICI”) arasındaki Mesafeli Satış Sözleşmesine (“Sözleşme”) ilişkin 6502 sayılı Tüketicilerin Korunması Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri uyarınca bilgilendirilmesidir.
Tüketici olan ALICI, mesafeli sözleşmeyi ya da buna karşılık gelen herhangi bir teklifi kabul etmeden önce işbu Ön Bilgilendirme Formu ile Satıcı tarafından bilgilendirildiğini peşinen kabul eder.
- SATICI BİLGİLERİ(Bundan sonra SATICI olarak anılacaktır.)
UNVANI : DOĞAVERA GIDA ANONİM ŞİRKETİ
ADRESİ : İkitelli OSB Mah. Atatürk Bulvarı Botaş İş Merkezi Blok No:102 İç Kapı No:10 Başakşehir/İstanbul
MERSİS : 0308101257300001
TELEFON : 0(212) 999 58 80
E-POSTA : info@wefood.com.tr
KEP ADRESİ : dogavera@hs08.kep.tr
Satıcı’nın mensubu olduğu Meslek Odası (İTO-İstanbul Ticaret Odası) ve İTO`nun meslek ile ilgili öngördüğü davranış kuralları bilgisinin edinebileceği elektronik iletişim bilgileri (Telefon: 444 0 486, www.ito.org.tr)
.
- ALICI BİLGİLERİ(Bundan sonra ALICI olarak anılacaktır.)
Teslim edilecek kişi :
Teslimat Adresi :
Telefon :
Eposta/kullanıcı adı :
- SÖZLEŞME KONUSU ÜRÜN/ÜRÜNLER BİLGİLERİ
4.1 Malın / Ürün/Ürünlerin / Hizmetin temel özellikleri (türü, miktarı, marka/modeli, rengi, adedi) SATICI’ya ait internet sitesinde yer almaktadır. Ürünün temel özelliklerini kampanya süresince inceleyebilirsiniz. Kampanya tarihine kadar geçerlidir.
4.2 Listelenen ve sitede ilan edilen fiyatlar satış fiyatıdır. İlan edilen fiyatlar ve vaatler güncelleme yapılana ve değiştirilene kadar geçerlidir. Süreli olarak ilan edilen fiyatlar ise belirtilen süre sonuna kadar geçerlidir.
4.3 Sözleşme konusu mal ya da hizmetin tüm vergiler dâhil satış fiyatı aşağıdaki tabloda gösterilmiştir.
Ürün Adı |
Adet |
Toplam Ürün Tutarı |
Wefood Çikolatalı Hurmalı Fındık Ezmesi (Şekersiz, Katkısız) 200 gr |
1 |
181,71 TL |
Kargo Ücreti |
39,90 TL |
|
Vade Farkı |
0,00 TL |
|
KDV |
1,82 TL |
|
Toplam İndirimler |
56,38 TL |
|
Genel Toplam |
223,42 TL |
Ödeme Şekli ve Planı : Kredi Kartı
Teslimat Adresi :
Fatura Adresi :
Sipariş Tarihi :
- FATURA BİLGİLERİ
Ad/Soyad/Unvan :
Adres :
Telefon :
Eposta/kullanıcı adı :
Fatura teslim : Fatura sipariş teslimatı sırasında fatura adresine sipariş ile birlikte yahut belirtilen mail adresine e-fatura olarak teslim edilecektir.
- CAYMA HAKKI
6.1. ALICI; tüketici olması kaydıyla; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 10 (on) gün içerisinde, SATICI’ya 6.7. numaralı başlıkta yer verilen iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
6.2. ALICI, tüketici olmak kaydıyla; ürün/ürünlerin tesliminden önce de cayma hakkına haizdir.
6.3. Cayma hakkının kullanımından kaynaklanan masraflar SATICI’ya aittir.
6.4. ALICI'nın cayma hakkını kullanabilmesi için;
- 6502 Sayılı Kanun kapsamında tanımlandığı şekilde “Tüketici” sıfatını haiz olması,
- Yasal süre içerisinde SATICI'ya bildirimde bulunması,
- Ürün/ürünlerin 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 27.11.2014 tarihli Resmi Gazete'de yayınlanmış olan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği'nde belirlenen cayma hakkının kullanılamayacağı ürünlerden olmaması gerekmektedir.
- Cayma Hakkının Kullanılamayacağı Haller;
- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
- Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
- Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
6.6. Cayma hakkının kullanılabilmesi için bu süre içinde Satıcı’ya bu hakkın kullanıldığının;
- SATICI’nın “İkitelli OSB Mah. Atatürk Bulvarı Botaş İş Merkezi Blok No:102 İç Kapı No:10 Başakşehir/İstanbul” adresine göndereceğiniz iadeli taahhütlü posta veya faks ile yazılı olarak veya
- “info@wefood.com.tr” e-posta adresine gönderilecek bir e-posta ile bildirebilirsiniz.
6.7. Cayma bildiriminin Satıcı’ya ulaşması tarihinden itibaren 10 (on) gün içerisinde malın Satıcı’nın 6.6.’inci maddede belirtilen teslimat adresine ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye Satıcı’nın varsa anlaşmalı olduğu nakliye şirketi aracılığıyla yoksa kendi tercih ettiği kargo şirketi ile geri gönderilmesi zorunludur.
6.8. Alıcı, cayma hakkını kullanırken;
(i) Alıcı’ya veya Alıcı’nın teslim edilecek kişi olarak tayin ettiği kişiye teslim edilen ürünün faturası ile birlikte, (*)
(ii)Kutusu, ambalajı, varsa eklentileri, aksesuarları, garanti belgesi, kullanım kılavuzu ve diğer evrakları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak iade edilecek ürünleri cayma hakkının kullanıldığının bildirilmesinden itibaren 10 (on) gün içinde Satıcı’ya gönderecektir.
(*)Alıcı’nın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişi olması ve/veya Sözleşme konusu ürüne ait faturanın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden Alıcı adına kesilmesi durumunda, Alıcı’nın tüketici hakları hariç olmak üzere ayıp ve diğer sebeplerle ürünü iade etmek istemesi halinde, ürünü, iade ederken düzenlenecek iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. (Alıcı’nın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişi olması ve/veya Sözleşme konusu ürüne ait faturanın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden Alıcı adına kesilmesi durumunda; Alıcı, işbu Sözleşme ve kanunda düzenlenen tüketicilere özel hak ve imkânlar tanımaya yönelik hükümlerden ve tüketici haklarından faydalanamaz. Bu durumda ALICI, siparişi verdikten sonra satış sözleşmesinden gerekçesiz cayamaz ve hiçbir şekilde iade edemez.)
6.9. ALICI’nın cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren 10 (on) gün içinde malı SATICI'ya ulaştırmak üzere ürünleri iade adresine geri göndermemesi halinde SATICI tarafından bedel iadesi yapılmaz, yapılmış ise faiz ve diğer masrafları ile geri talep edilebilir.
6.10. Tüketici olan ALICI, kredi kartı ile yaptığı ödemelerde iade talebinde bulunması halinde, iadenin nakit olarak yapılmayacağını kabul beyan ve taahhüt eder. Cayma hakkının kullanılması halinde, ürün/ürünlerin bedeli ve nakliye masraflarını, ürün/ürünlerin cayma hakkının SATICI'ya ulaştığı tarihten itibaren 14 (on dört) gün içerisinde ALICI'nın satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun şekilde ALICI'ya iade edilir. Kredi kartına yapılan iade, bankaların mevcut iade prosedürleri çerçevesinde yapılır. Bu çerçevede taksitle ödeme söz konusu olduğu hallerde de iade bankaların mevcut prosedürleri çerçevesinde yapılır. SATICI'nın ALICI'nın kredi kartının iptal edilmiş/değiştirilmiş ve/veya herhangi bir sebeple işlemez halde olması nedenleriyle iade yapamaması durumunda ALICI, SATICI'ya konuya ilişkin ilgili bankadan alınan evraklar ile birlikte yazılı olarak başvurarak parayı teslim almakla yükümlüdür. ALICI böyle bir durumda SATICI'dan her ne nam altında olursa olsun gecikme zararı, faiz ve benzeri hiçbir talepte bulunamaz.
6.11. Cayma bildirimi yapılmadan SATICI’ya gönderilen ürünlere ait nakliye ücreti ALICI tarafından karşılanacaktır. ALICI bu durumda söz konusu nakliye ücretini ödeyeceğini bilir ve kabul eder.
6.12. ALICI’nın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden gerçek veya tüzel kişi olması ve/veya Sözleşme konusu ürüne ait faturanın ticari ya da mesleki amaçlarla hareket eden ALICI adına kesilmesi durumunda ALICI cayma hakkı kapsamında ürünü iade edemeyecektir.
- GENEL HÜKÜMLER
7.1. ALICI, SATICI’ya ait internet sitesinde sözleşme konusu ürünün temel nitelikleri, satış fiyatı ve ödeme şekli ile teslimata ilişkin ön bilgileri okuyup, bilgi sahibi olduğunu, elektronik ortamda gerekli teyidi verdiğini kabul, beyan ve taahhüt eder. ALICININ; Ön Bilgilendirmeyi elektronik ortamda teyit etmesi, mesafeli satış sözleşmesinin kurulmasından evvel, SATICI tarafından ALICI' ya verilmesi gereken adresi, siparişi verilen ürünlere ait temel özellikleri, ürünlerin vergiler dâhil fiyatını, ödeme ve teslimat bilgilerini de doğru ve eksiksiz olarak edindiğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.2.Sözleşme konusu ürün; SATICI'nın stokunun müsait olması halinde ve ediminin yerine getirilmesinin imkânsızlaştığı haller saklı kalmak kaydıyla SATICI'nın nakliye şirketi aracılığıyla kargo firmasından kaynaklı sebepler hariç olmak üzere 30 (otuz) günlük yasal süreyi aşmayacak şekilde, ALICI veya ALICI tarafından bildirilen adreste bulunan kişilere teslim edilir.
7.3. ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.4. SATICI, ürünleri anlaşmalı kargo firması aracılığı ile göndermekte ve teslim ettirmektedir. Bu kargo firmasının ALICI'nın bulunduğu yerde şubesi olmaması halinde; ALICI'nın Ürünü, kargo firmasının, SATICI tarafından bildirilen bir diğer yakın şubesinden teslim alması gerekmektedir.
7.5. Genel olarak ve aksi açıkça belirtilmediği sürece teslimat masrafları (kargo ücreti vb.) ALICI'ya aittir. SATICI, satış anında yürüttüğü ve İnternet Sitesi'nde şartlarını ilan ettiği kampanyalara bağlı olarak söz konusu teslimat masraflarının tamamını ya da bir kısmını ALICI'ya yansıtmayabilir.
7.6. Ürünlerin teslimatı anında ALICI'nın adresinde bizatihi bulunmaması ve ürünlerin bu adreste bulunan kişilere imza karşılığı teslim edilmesi ile SATICI, bu husustaki edimini yerine getirmiş kabul edilecektir. Adreste teslim alacak bir kimsenin olmaması durumunda kargo firması ile temas kurarak ürünlerin sevkiyatını takip etmek ALICI'nın sorumluluğundadır. Ürün, ALICI'dan başka bir kişi/kuruluşa teslim edilecek ise, teslim edilecek kişi/kuruluşun adresinde bulunmaması veya teslimatı kabul etmemesinden SATICI sorumlu tutulamaz. Bu hallerde ALICI'nın Ürün'ü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile Ürün'ün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun SATICI'ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderler de ALICI'ya aittir.
7.7. ALICI, Ürün'ü teslim aldığı anda kontrol etmekle ve Ürün'de kargodan kaynaklanan veya başkaca bir sorun/hasar gördüğünde, Ürün'ü kabul etmemek ve kargo firması yetkilisine tutanak tutturmakla sorumludur. Aksi halde SATICI sorumluluk kabul etmeyecektir.
7.8. ALICI'nın, SATICI tarafından aksi yazılı öngörülmemiş ise, Ürün'ü teslim almadan önce satış bedelinin ALICI'nın tercih ettiği ödeme şekli ile tamamen ödemiş olması gerekir. Herhangi bir nedenle ürün/ürünlerin bedeli ödenmez veya ödeme banka nezdinde iptal edilir ise ALICI, SATICI'nın ürün/ürünlerin teslimi yükümlülüğünden herhangi bir sorumluluğu doğmaksızın imtina etme hakkına sahip olduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.9. ALICI, Sözleşme konusu ürünün ALICI veya ALICI’nın gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa tesliminden sonra ALICI'ya ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız kullanılması sonucunda sözleşme konusu ürün bedelinin ilgili banka veya finans kuruluşu tarafından SATICI'ya ödenmemesi halinde, ALICI Sözleşme konusu ürünü 3 gün içerisinde nakliye gideri SATICI’ya ait olacak şekilde SATICI’ya iade edeceğini kabul, beyan ve taahhüt eder.
7.10. SATICI Sözleşme konusu Ürün'ü tedarik edemeyeceğinin anlaşılması halinde, bu durumu öğrendiği tarihten itibaren 3 (üç) gün içinde açık bir şekilde ALICI'yı kanuna uygun yöntemle bilgilendirmek ve sözlü/yazılı onayını almak kaydıyla, eşit kalite-fiyatta başka bir mal/hizmeti tedarik edebilir ve Sözleşme konusu taahhüdünü bu suretle yerine getirmiş sayılır. ALICI söz konusu onayı verip vermemekte her bakımdan serbesttir ve onay vermediği hallerde sipariş iptaline (Sözleşme feshine) ilişkin akdi-kanuni hükümler uygulanır.
7.11. Teslimden sonra ürünün özenle korunması borcu, ALICI’ya aittir. Cayma hakkı kullanılacaksa ürünün yeniden satışa sunulmasını engelleyecek nitelikte bir hasara uğramamış olması gereklidir ve fatura iade edilmelidir. Fatura aslı gönderilmezse ALICI’ya KDV ve varsa diğer yasal yükümlülükler iade edilemez.
7.12. Ürün'ün normal satış/teslimat koşulları dışında mücbir sebep veya olağanüstü durumlar (hava muhalefeti, yoğun trafik, deprem, sel, yangın gibi) nedeni ile yasal azami 30 (otuz) günlük süre zarfında teslim edilememesi söz konusu ise, SATICI teslimat ile ilgili olarak ALICI'yı bilgilendirir. Bu durumda ALICI siparişi iptal edebilir, benzer bir ürün sipariş edebilir veya olağanüstü durum sonuna kadar bekleyebilir.
7.13. Sözleşme-kanuna uygun caymalar dâhil sipariş iptallerinde ve Sözleşme fesihlerinde, ürün bedeli tahsil edilmiş ise, azami 14 (on dört) gün içinde ALICI'ya iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. İade ALICI'nın SATICI'ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Örneğin, kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de ALICI kredi kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı, siparişin ALICI tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin SATICI tarafından yapılmasında sonra ALICI hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, ALICI olası gecikmeler için SATICI’nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder.
7.14. SATICI'nın iade edilecek bedel için, bu Sözleşme ve kanundan doğan mahsup, indirim ve tenzilat hakları vardır ve saklıdır. Sözleşme'nin SATICI'nın edimini ifa etmemesinden ötürü ALICI tarafından feshedildiği hallere ilişkin ALICI’nın kanuni hakları da saklı ve mevcuttur.
7.15. Cayma hakkının kullanılması nedeniyle SATICI tarafından düzenlenen kampanya limit tutarının altına düşülmesi/kampanya şartlarının dışına çıkılması halinde kampanya kapsamında faydalanılan indirim miktarı iptal edilir ve SATICI, ALICI’ya iade edeceği bedelden bu tutarı mahsup etme veya ayrıca talep etme hakkına sahiptir.
7.16. ALICI Ürün ve satışla ilgili talep ve şikâyetlerini, işbu Ön Bilgilendirme Formu’nun 2’inci maddesinde belirtilen SATICI iletişim kanallarından ulaşarak yazılı şekilde SATICI'ya bildirebilir.
7.17. İşbu bilgilendirme formu ve Sözleşme, ALICI’nın kabulü sonrasında bildirdiği e-posta (mail) adresine gönderilir. ALICI anılan maili cihazına kaydedip saklayarak her zaman ulaşabilir ve inceleyebilir. SATICI nezdindeki sistemlerde ise yasal yükümlülüklere uygun sürelerde muhafaza edilir.
7.18. İşbu Ön Bilgilendirme Formu elektronik ortamda Tüketici tarafından okunarak kabul edildikten sonra Mesafeli Satış Sözleşmesi kurulması aşamasına geçilecektir.
- UYUŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜ VE YETKİLİ YARGI MERCİİ
Alıcı’nın nihai tüketici olduğu sözleşmelerde tarafların ortak mutabakatı ile çözülemeyen uyuşmazlıkların varlığı halinde Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.